Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

25 sierpnia 2015

Kurs na BUDKĘ


hej, hej...
Czy Wy też tak czasami macie, że potrzebujecie czegoś na już i teraz!?
Ja ostatnio  mam tak coraz częściej. Nagle okazuje się, że wszystko to, czego potrzebuję w danej chwili się wyczerpało, albo gdzieś się zawieruszyło i trzeba improwizować.
Tak też było i tym razem.
Wymyśliłam sobie, że zrobię budkę na dekorację okna w pracy.
A skoro sobie wymyśliłam, to potrzebowałam tej bazy na już... bo jeszcze wena by się ulotniła i zabrakło by chęci do jej wykonania;) I kolejny projekt został by zamknięty głęboko
w szufladzie, do momentu, aż by mi się przypomniało o jego istnieniu.
Ja wiem, że takie bazy można kupić w sklepach, ale wtedy czekać trzeba i za pewne jak już bym miała tę bazę to bym w końcu nie zrobiła budki, bo znając siebie i życie zajęłabym się czymś innym, a budkę odłożyłabym na "potem".
Usiadłam więc i rozrysowałam sobie taką budkę sama.
I właśnie dzisiaj wzorem na jej wykonanie chciałabym się z Wami podzielić.
A nóż komuś się przyda?! Dobrze jest bowiem czasem, zwłaszcza gdy weny brak, usiąść i skorzystać ze "ściągi"
  Potrzebujemy:
tekturę
beermatę
taśmę washi
linijknę
nożyczki
ołówek
klej
wykrojnik w kształcie koła(lub coś innego do jego wycięcia)

Na sztywnym papierze rysujemy takie elementy jak na zdjęciu poniżej. Kolorem czerwonym zaznaczyłam wymiary,
a zielonym ilość sztuk.
Gotowe szablony przenosimy na beermatę i wycinamy.



Po wycięciu sklejamy przód (ten z dziurką) z bokami, podstawą 
i daszkiem za pomocą taśmy washi.
Pamiętajmy by kleić od zewnętrznej strony.


Następnie odwracamy całość i powstałe "rowki" czyli miejsca złączeń poszczególnych elementów smarujmy klejem w celu wzmocnienia konstrukcji.


Następnie przyklejamy tył budki w taki sam sposób jak pozostałe elementy, czyli taśmą washi od zewnątrz.
Odwracamy budkę i przez otwór kleimy pozostałe "rowki"

Tak wygląda gotowa do ozdabiania budka.


Dlaczego taka a nie inna kolejność przyklejania?!
To proste!!! Gdybyśmy przykleili najpierw tył a dopiero potem przód to ciężko byłoby nam posmarować klejem wszystkie "rowki", nie wiem nawet czy byłoby to możliwe na ściance, na której znajduje się otwór.

Przed ozdabianiem przedłużyłam jeszcze troszkę dach budki. W tym celu wycięłam z beermaty 2 prostokąty o wymiarach 10x12 cm, 
a następnie przykleiłam je do dachu budki.

Moja budka jest już ozdobiona.
Wkrótce też ją Wam pokarzę.

Mam nadzieję, że kursik będzie pomocny i jest czytelny.

Buziaki.
MargoLa



3 komentarze:

  1. Bardzo czytelny, nie wiem tylko, czy dla takiego lenia jak ja się nada. Czekam z niecierpliwością na pokaz ozdobionej budki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! ;) Czekam na efekt końcowy. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik Gosiu...chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń